Forventningene var skyhøye til Tarantino’s The Hateful Eight før premieren i 2016. Filmen innfridde på alle måter, og revitaliserte hele 70mm-formatet og banet veien slik at publikum senere fikk oppleve Dunkirk og Mord på Orientekspressen i kinosalene som installerte 70mm igjen. Filmen ble vist for fulle hus på Cinemateket våren 2016, og sjeldent har publikum blitt servert en så total filmopplevelse, inkludert den klassiske pausen vi kjenner fra Hollywoods bredformats-gullalder. Forventningene er store til Tarantinos niende spillefilm Once Upon a Time in Hollywood, som blir lansert sommeren 2019, selvsagt skutt på analog film, dog på 35mm denne gangen. Varm opp med hans 70mm-epos i det ekstra brede Ultra Panavision 70-format, med ekstra scener du kun kan se i roadshow-utgaven!
Om filmen: Seks eller åtte eller tolv år etter borgerkrigen, suser en hestevogn gjennom det vinterkledde Wyominglandskapet. Passasjerene, dusørjegeren John Ruth (Kurt Russell) og hans fange Daisy Domergue (Jennifer Jason Leigh), er på vei mot byen Red Rock hvor Ruth, kjent i disse traktene som ”The Hangman” vil bringe Domergue for retten. Langs veien møter de to fremmede: Major Marquis Warren (Samuel L. Jackson), tidligere soldat, nå beryktet dusørjeger, og Chris Mannix (Walton Goggins) som hevder å være byens nye sheriff. De mister veien i snøstormen og Ruth, Domergue, Warren og Mannix må søke tilflukt hos Minnie’s Haberdashery, en jernvarehandel på en fjellovergang. Når de ankommer Minnies blir de ikke møtt ikke av eieren som forventet, men av fire ukjente fjes. Bob (Demian Bichir), som tar vare på Minnies mens eieren besøker sin mor, Oswaldo Mobray (Tim Roth), bøddelen fra Red Rock Joe Gage (Michael Madsen) og sørstatsgeneral Sanford Smithers ( Bruce Dern).
Når stormen raser som verst i fjellødet innser våre åtte reisende at kanskje ikke alle vil komme seg til Red Rock i live …
15 min pause inkludert i spilletiden.
«The most entertaining movie of the year! Brilliantly written and directed by Quentin Tarantino. It isn’t just a movie ; It’s an experience» Scott Feinberg, The Hollywood Reporter