Dette kurset vil gi deg innsikt i hva onboarding omfatter og hvordan få til en god onboardingsprosess.
Målet er at etter endt kurs skal deltakerne sitte igjen med en klar opplevelse av:
Hvorfor bruke ressurser på onboarding - lønnsomhet, bidrag, effektivitet, omdømme, trivsel og mening
Hva onboarding inneholder og hva som er viktig å fokusere på når i prosessen
Hvordan få til en god onboardingsprosess i form av verktøykasse og gode eksempler
Kurset dekker blant annet:
Hvorfor fokusere på onboarding?
Hva er viktig når i onboardingsprosessen?
Hygienefaktorer, motivasjonsfaktorer, mestringsfaktorer
Verktøykasse
Ansvarsfordeling
Hvordan forhold seg til forskjellig type onboardinger i forskjellige selskaper:
Fra en til mange
Fra nyutdannet til erfaren
Små til store selskaper
Hvordan vet man om onboardingen har vært vellykket?
Kurset passer for alle som har en rolle i forbindelse med onboarding av nye medarbeidere og ledere, og som vil være med å sikre en vellykket prosess.
Kursholder:
Kristine Blixrud har mange års erfaring med organisasjon- og lederutvikling fra næringslivet, primært som konsulent hos Accenture og som leder for Human Resources i IT bransjen. Driver i dag selskapet Bell Organizaton & Leadership AS.
Hun har jobbet med å designe, implementere og sikre gode onboardingsprosesser for flere virksomheter med gode resultater. Hennes hovedfokus er leder-, team- og medarbeiderutvikling, utvikling av arbeidsmiljø og kultur, kompetanseutvikling, kommunikasjon, rekruttering, opplæring, coaching og etablering av HR-funksjonen som strategisk forretningspartner.
Utdannet Siviløkonom med videreutdannelse innenfor psykologi og ledelse.