SKAM. Lovleg. Blank. 17. Hvis du skammer deg over at du er helt blank og assosierer 17 mer med middagstid, da er dette frokostmøtet noe for deg.
Vi skal snakke om “Kidsa”. Aka millennials og post-millennials. De sagnomsuste unge som mange av oss prøver så desperat å nå med vår markedsføring, men så blir det bare ikke “kult” nok. Og nei, dette blir ikke nok et frokostmøte hvor vi voksne snakker om det vi tror er riktig. Vi skal snakke om det som faktisk har fungert og gi deg tallenes tale på hvor kidsa er akkurat nå.
I første del vil Nils Petter Strømmen fra Kantar Media gi deg en status på unges medievaner i 2018. Statistikk om kanaler, formater og tidsbruk som du kan copy+paste rett inn i din markedsstrategi.
I andre halvdel vil Nora Ibrahim fra NRK P3 dele hvordan de jobber metodisk med å lage innhold som treffer kidsa. Research og innsikt, utvikling av egne plattformer og nye formater, kreative visuelle grep og strategisk, spisset markedsføring – som oftest under radaren til de fleste “voksne”. Hva kan vi markedsførere og innholdsskapere lære av dette?
Dette er frokostmøtet for deg som trenger inspirasjon og tips til hvordan utvikle målrettede konsepter og kommunikasjon for en yngre målgruppe. Og husk, selv om du ikke jobber mot unge i dag, så er de dine kunder i morgen. Eventuelt ditt kryptonitt. Derfor bør du lære å henge med på deres vaner allerede i dag!
Om foredragsholderne:
Nils Petter Strømmen er seniorrådgiver i Kantar Media. Blant annet ansvarlig for medieundersøkelser blant barn og ungdom. Utdannet medieviter fra Universitetet i Oslo. Styreleder i Kommunikasjonsforeningen 2013–2017.
Nora Ibrahim har jobbet i NRK P3 sin TV-redaksjon siden 2013. Her har hun blant annet jobbet med Prosjekt Perfekt, Rådet, Dumpa, Broshow og Dama til, i ulike roller. Hun har også vært produsent for dramaserien “17” og er konstituert Redaksjonssjef for P3 TV og Utvikling.