OCT Galaxy har i samarbeid med NAIF seksjon cheerleading og Performance cheer gleden av å ønske velkommen til PeeWee Star Open 2018, lørdag 17.november i Norstrandhallen (Oberst Rodes vei 69, 1165 Oslo).
Påmeldingsfrist 17. Oktober
PeeWee Star Open er en cheerfest for de yngste, med hovedfokus på mestring og idrettsglede!
Stevner for barn og unge er en arena for vennskap og gleden av å vise hva man kan. De skal oppmuntres og motiveres til å drive med idretten, på det nivået utøverne selv ønsker. Derfor er det ingen resultater eller poeng, ingen kåringer eller rangering. Alle som deltar er vinnere.
Påmeldingsfrist:
Fristen for ordinær påmelding er onsdag 17. oktober.
Klasser og inndeling
På en cheerfest for mini og peewee utøvere, er det åpent for alle i aldersgruppen. Minste deltagerantall er 5 utøvere per lag og maks antall utøvere er 30 utøvere per lag. Trenere bes tilrettelegge koreografi for de lagene som er over 25 utøvere på matten, grunnet liten plass.
Klasseinndelingen blir i utgangspunktet:
- Cheerleading mini
- Cheerleading peewee
- Performance Cheer mini
- Performance Cheer peewee
Aldersinndeling
Mini: 6 til 9 år (født 2012-2009)*
PeeWee: 10 til 12 år (født 2009-2006)*
Det året utøver fyller 13 år er de juniorer og kan ikke delta i PeeWee Star Open. Det gis ingen dispensasjon for utøvere som har fylt 13 år.
Dispensasjon kan søkes for at utøvere i PeeWee-klassen (10-12 år) kan delta med sitt Mini-lag, dersom det er klubber med samlet sett få utøvere, og som ellers ikke ville kunne stilt lag. Det vil også kunne søkes dispensasjon for Mini til å delta på PeeWee-lag, men de må da stille i drakter som skiller seg ut og ikke utføre peewee- elementer. Søknad om dispensasjon sendes til forbundet, seksjon cheerleading på cheer@amerikanskeidretter.no senest fredag 19. oktober 2018.
Men – ingen regel uten unntak:
* Aldersdispensasjon for de som er født i 2012 og 2009
Her gjelder den generelle aldersdispensasjonen for aktiviteter i høst semesteret. Dette er fordi lagene settes sammen på høsten, og trener sammen hele sesongen frem til neste vår.
De som er født i 2012 kan delta på Mini, og de som er født i 2009 kan velge om de vil delta på Mini eller PeeWee.
Reisebestemmelser
I følge NIFs barneidrettsbestemmelser, kan Mini ikke reise utenfor eget nærområde for å delta i aktiviteter. Imidlertid er våre klubber så spredt, at det må utvises en viss form for skjønn slik at utøverne kan få delta i aktiviteter og møte utøvere fra andre klubber. Det er viktig at også de minste utøverne får anledning til å møte andre utøvere og konkurrere på barns premisser. For å få dette til, vil forbundet vurdere akseptabel reisetid i hvert enkelt tilfelle. Det er imidlertid et krav at barna følges av et forsvarlig antall voksne på reisen, med minimum 1 voksen reiseleder per 10. barn.
Regelverk
For Mini gjelder USASF Level 1, og for PeeWee gjelder USASF Level 2. Reglene ligger på forbundets nettside. Ved spørsmål om regler, ta kontakt med Regelkomiteen på rules@naifcheer.no.
Alle utøvere sjekkes for smykker/spenner/piercing osv. Lagene må stille med egne spottere.
Tilbakemelding
Det vil ikke bli brukt scoresheets eller poeng. Dommerne vil skrive kommentarer til hvert enkelt lag, på et tilbakemeldingsskjema. Dette skjemaet får lagenes trenere etter stevnet. Trenerne vil da også kunne få muntlig tilbakemelding fra dommerne, på utførelse og teknikk. Dommerpanelet vil påse at lagets rutiner er i henhold til konkurransereglene, og at det ikke forekommer ulovlige elementer. Dersom det er slike, vil trener få skriftlig beskjed etter stevnet.
Musikk
Musikk sendes inn på forhånd snarest mulig, og senest innen 10. november. Vi ønsker oss hovedsakelig filformater i *.mp3 eller *.vav, er du usikker, er det bare å sende en mail. Merk den tydelig med navn på laget. Epost: pwso@outlook.com
Estimert tidsplan
09:00 Hallen åpner
10:00-11:30 Treningstid for alle lag
11:45 Oppstilling innmarsj
12:00 Innmarsj og stevnestart
16:30 Medaljeutdeling
Endelig tidsplan sendes ut etter at påmeldingsfristen er utløpt.
Påmelding
Alle klubber vil motta en mail de nærmeste dagene med vedlagt påmeldingsskjema.
Bruk vedlagte påmeldingsskjema. Meld på alle utøvere med fullt navn og fødselsdato.
Ved påmelding av flere lag, fylles hvert av lagene inn i hver sin fane i Excel-arket.
Skriv litt info om lagene dere melder på slik at speaker kan bruke dette i sin introduksjon av lagene.
Det er en egen rubrikk for dette i påmeldingsskjemaet.
Hvert lag kan melde på opptil 2 trenere og 2 lagledere gratis.
Utøvere trenger ikke å ha med legitimasjon.
Påmeldingsskjema (Excel) sendes til pwso@outlook.com
Etteranmeldelser og endringer
Påmelding etter 19. oktober 2018 medfører en tilleggsavgift på kr 100 per lag.
Endringer av påmeldinger belastes med kr 100 per lag hvis det gjelder en endring for hele laget, og kr 100 per utøver ved endring av navn og lignende.
Priser deltakere
Kr 600,- per lag og kr 200,- per deltager
T-skjorte til utøverne er inkludert i prisen. Det er ikke t-skjorte til trenere og lagledere.
Påmeldingen er bindende og faktura sendes når fristen for påmelding har gått ut.
Fotografering under rutinene
Det vil i år, som i fjor, bli tatt bilder av alle lagene under rutinene. Bildene kan lastes ned kostnadsfritt i en tidsbegrenset periode. Informasjon om dette sendes ut i etterkant av arrangementet.
Sted
PeeWee Star Open avholdes i Nordstrandhallen (NB! NY hall fra tidligere år), Oberst Rodes vei 79, 1165 Oslo. For mer informasjon, www.nordstrand-if.no
Parkering
Det finnes ca 80 parkeringsplasser under hallen som kan benyttes mot betaling på automat. Nordstrandshallen ligger i et boligstrøk på Nordstrand og det er ellers mye gateparkering rundt omkring i nærområdet. Vi anbefaler kollektivtrafikk og/eller at klubbene samkjører utøverne sine i felles biler.
Kollektivtrafikk
Buss 74 Mortensrud/Jernbanetorget, stoppested Nordstrandhallen • T-bane linje 1+ 4 Bergkrystallen, stoppested Munkelia. For mer informasjon, se www.ruter.no
Priser publikum:
Kr 100 for voksne
Kr 50 for barn mellom 3 og 15 år.
Barn under 3 år gratis.
Kiosk & stands
Vi har åpen kiosk med salg av blant annet brus, pølser, vafler og kaker. Det blir også stands med salg av cheerklær/sko o.l.
Informasjon
Spørsmål om arrangementet kan sendes til pwso@outlook.com
Håper vi sees!